home story fanpage follow

Friday 11 October 2013

my shinning amour







{ ringggg! yo zaa is back. dh lama menyepi blog ni. story nie diilham oleh someone who is important to me. always make me cry. heuwww. dah merepek jum bace!!}



“umm aku rindu dia…”kepala masih ditunduk. Kaki masih leka bermain rumput sementara menunggu jawapan chae kyun. Dia menyentuh lembut bahuku membuat aku memandangnya. “dah setahun benda tu berlaku dan kau masih ingatkan dia? Lupakan dia!”

“tapi dia kawan baik aku…”pantas chae kyung menarik aku dalam dakapanya. Hatiku tak semerna menjadi sebak. Akhirnya aku menangis juga dalam pelukannya.

“itu dulu hara….bukan dia seorang je kawan baik kau. Aku sentiasa ada bersama kau tak kira masa tu kau susah atau senang”.  Aku mengangkat kepala. Air mata yang mengalir aku seka.

“bian, baju kau dah basah sebab aku..” masih ada sisa tangisan dalam percakapanku. “takpe. Kau dah okeyh?”

aku mengangguk kecil. “good! Jom masuk kelas. Kau buat bodoh je. Aroso?”aku mengoyak senyuman pahit di depan chae kyun walaupun sebenarnya aku tak mampu.

******
                                                                                                                                                                               
“hari ni kita ada pelajar baru, okeyh sila memperkenalkan diri awak” mata semua tertacap pada mahluk tuhan yang maha sempurna dihadapan kami semua.

“Umm not bad tapi dia lagi hansem” aku mengomen perlahan. Pantas mata mengerling kearah myungsoo. Dia tidur dalam kelas?! Apa yang dia buat semalam?

“anyong hasaeyo, immida nam woohyun”sambil tersenyum kepada semua. Wahh kalau aku tak gila dengan myung soo dah lama aku jadi kipas angin susah mati kau. Hahaha - -!!
“woo hyun awak boleh duduk disebelah hara. Kim myungsoo, jangan tidur lagi! Yang lain buka buku teks muka surat 45.” Terpisat pisat myungsoo akibat dikejut secara mengejut oleh cikgu dongwoo.

Woohyun mengambil tempat disebelahku seperti yang diarah oleh cikgu dongwoo. Aku memandangnya sambil menghadiahkan satu senyuman.Dia hanya membalas dengan pandangan ‘kau-siapa-nak pandang-aku’. Cehh baget gila amat dia ni.
cukae!! Kau sudah masuk dalam senarai putera bajet hansem termasuk dengan kim myungsoo. Puihh bukan aku nak senyum kat kau pun walaupun nak hahaha - -“

*****

Anyeong hara! –kim myung soo

Dia mesej aku? Apa masalah dia? Umm nak jawab ke tak? Haishh susahlah. Err jawab jelah.

Anyeong. Wae?

Punat send aku tekan. Kenapa kau nak peduli pasal aku? Kau dan aku dah lama berakhir. Kau buat aku ni boneka permainan kau dengan kawan kawan kau. Kau ingat aku ni patung yang tidak mempunyai secalit perasaan??

I miss you honey – kim myung soo

What!! Did he say he miss me? Dia tersalah makan ubat ke sampai meroyan kat aku ni.

“dah setahun benda tu berlaku dan kau masih ingatkan dia? Lupakan dia!”
                                                                         
Kata kata chaekyun bermain di minda. Betul cakap chaekyun sepatutnya aku dah lupakan dia.

“He is my history and should stay like that”
“but i can’t deny that he is my best friend!”

Aku berperang dengan perasaan sendiri. Ahhh kenapa aku bodoh sangat waktu tu. Dia hadir ketika aku memerlukan seseorang untuk mendengar masalah aku. Hadirnya dia telah mewarnai kehidupanku yang suram. Aku rindu dia….

“tapi..lepas dia break up dengan kau, dia hidup bahagia. Bukan macam kau!!”

“Hey, kau ingat aku ni apa? Kertas yang pakai buang. Dah pakai kau buang pastu rasa nak pakai kau ambil balik? Dasar laki tak tahu malu!!” bagai ada sesuatu merasuk diriku membuat aku menjerit. Ahh rasa sebijik batu besar baru je hilang dari jadi bebanku.

Lantas aku menekup mulut. Aduhh terjerit pulak. Mesti omma cakap aku tak betul. Ottokae  ; A ;

“hara..kenapa menjerit tu?” suara lantang mak singgah di telingga. Kan aku cakap, mesti omma dengar. “tak..err hara tengok drama ni. Laki ni tak guna betul. Hahaha”

balasku dalam keadaan separa menjerit. Yelah omma kat bawah, aku duduk dalam bilik tingkat satu. Macam lawan siapa punya suara lagi kuat.

“dari kamu menjerit macam pontianak hilang anak, baik kamu turun!” jerit omma dari bawah. “aroso aroso!” balasku macam-nak-tak-nak. Mesej myungsoo aku campak tepi. Buat pecah otak saraf kalau layan mamat sewel tu.

Aku menuruni satu persatu anak tangga. “Omma tengah cakap dengan siapa tu?”dengan perlahan aku mengintai dari sebalik tembok. Ada tetamu dan aku baru menjerit macam pontianak?! Malunya. Mana nak sumbat muka ni -//////-

“kenapa kamu mengintai kat situ? Duduk sini. Aigoo~ anak dara sorang ni” ngomel omma. Aku mengambil tempat disebelah omma, bertentangan dengan seorang lelaki. “Wahh tingginya dia macam pokok. Tapikan kenapa aku macam pernah nampak je dia ni…” ngomelku dalam hati.

“ni jiran baru kita. Hah ni puan nam dan anaknya..”

“woohyun!!” balasku sedikit menjerit. Semua mata tertumpu padaku termasuk dengan pokok ni. Serta merta mukaku berbahang.
“kamu kenal namu?” tanya pn nam sambil tersenyum padaku.
“namu?” tanyaku kembali sambil memandang kearah pn nam.
“namu tu panggilan manja dia singkatan nam woohyun” terang pn nam.

Aku sedikit mengangguk.aku hanya membiarkan sahaja soalan pn nam dibawa angin.  Aku mengambil cawan yang yang berisi teh lalu disisip perlahan sambil mata merenung kearah pokok. Mata kami bertaut..lama, tiba tiba..“uhukh uhukh..”

Omma yang berada disebelah mengosok gosok perlahan dibelakangku.  “tulah minum sambil berangan bukan bukan” leteran omma tak aku perduli tapi aku perduli dengan mahluk tuhan didepan aku ni.

“mesti makcik pendek ni tergoda tengok aku”

“siapa yang kau kata pendek tu hah?” bagai ada hantu merasuk, tak semerna aku menjerit sambil menunding jari kearah mukanya.
“mana ada aku cakap apa apalah makcik!” balasnya sambil menolak kasar jariku.
“aku dengar kau cakap aku tergoda tenggok kau siap cakap aku pendek!” semburku lagi. Riak wajahnya serta merta berubah. Hah betul lah dia cakap aku pendek. Dasar pokok perasan!!
“aduhhh. Omma sakitlah!”aku mengosok gosok kepalaku. Sampai hati omma luku kepala anak omma yang satu ni. Kang nanti jadi bodoh macam mana? T.T
“kamu ni dia tak cakap apa apa pun. Tetibe je kamu sembur dia tu kenapa? Aigooo~ mintak maaf sekarang!!” leter omma.
“miann” dalam keadaan separa menunduk. Malunya tapi betul ke dia tak cakap? Serius aku dengar dia cakap tadi.
“ehh takpe pn Go. Namu pun salah jugak. Suka hati je panggil orang makcik. Hah kamu jugak, mintak maaf sekarang” kata pn nam kepada woohyun. Bersorak riang aku. Kau pun kena jugak pokok. Padan muka :P

******

Langit yang gelap ditambah dengan taburan bintang bintang. Entah kenapa hari ni aku kembali kepada tabiat lamaku, merenung bintang pada waktu tengah malam. Aku memeluk tubuh sambil duduk bersandarkan pintu yang menyambung kebilikku.
 Hebusan angin yang sejuk semakin mencengkam hingga ke tulang tidak aku hiraukan. Aku terus merenung kearah satu bintang yang kecil sambil tersenyum kelat mengingatku kepada dia.

Flashback
“ nampak tak bintang tu” sambil tangannya menunjuk kearah langit.
“nampak. Wae?” dengan lurusnya aku membalas.
“nampak tak bintang yang macam orang memanah tu?” tanyanya lagi.
“nampak” jawabku pendek. Masih tidak mengerti apa yang dia cuba sampaikan.
“tahu tak hujung panahnya menunjukkan kearah satu je bintang. Hah tu kim myungsoo!” ayatnya menarik minatku untuk menatap kearah wajahnya. Dia memandangku sambil tersenyum bagai tahu sahaja isi hatiku.
“memang bintang tu paling tak bersinar dan tersisih antara yang lain tapi bintang tulah yang akan sentiasa bersinar walaupun dia dah mati. Sama jugak dengan saya. Kalau masa tu hara rindu gila kat myungsoo yang comel ni, tengoklah bintang tu. Walaupun apapun yang akan jadi pada masa tu..hara kena ingat  yang saya sayang Go HaRa. You’re my little star that brighter my day.
                                                        
End of flashback
“yaa..kim myungsoo. Kau tersangat sweet. Aku tak mampu buang kau. Kenapa kau layan aku baik sangat walaupun kau tahu ini untuk sementara?” kataku dengan nada sayu.
Air mata mengalir perlahan aku seka. Banyak sangat kenangan yang dia tinggalkan. Macam mana aku nak lupakan dia.
Tang!! “ommaa!!” terkejut aku. Mata masih meliar mencari bunyi yang buat aku separuh mati tadi.  Aku menghampiri benda yang agar berkilat “ehh…. Tin rupanya tapi apasal bertali pulak ni?”
“oitt makcik!!” serta merta tin yang dipegang kemas terjatuh. Aku mengosok gosok dada perlahan. “That thing…. Talk to me?” ngumamku perlahan.

“ehh makcik aku ni” kata tin tu lagi. Wait..suara tu macam.. mata terus memandang susuk tubuh yang berada di bagunan sebelah. Aku tersenyum kecil. Macam bebudak je buat  telefon guna tin.

Aku mengambil tin tadi talu bercakap melaluinya. “yobosaeyo, pokok! Wae?” aku tergelak kecil selepas bercakap menguna telefon tin tu. Kenapa dia tak mintak je nombor aku tak payah susah nak main tin susu ni.

Aku meletakkan hujung mulut  tin tersebut kearah telinggaku. “aku bukan pookkokk lah. Dasar makcik tak cukup saiz!!” lantas menjarakkan telingga dari  tin yang kupegang. Tahi telingga boleh cair kalau hari hari dia jerit macam tu.

“Weyh  aku tak pekaklah tak perlu nak menjerit dan lagi satu, sejak bila aku jadi makcik?!” balasku dalam keadaan separa menjerit. Huh, Perlu ke dia nak kutuk saiz badan aku? Aku tak pendeklah pokoookk~

“sejak kau tersengeh sengeh kat aku pagi tadi. Seram tahu tak?” Balasnya dengan nada biasa tapi cukup buat hati ini panas. Dia cakap aku tersengeh sengeh kat dia? Sejak bila?!

Aku senyum je. Agaklah cakap senyuman manis lagi menawan aku ni menyeramkan. Kalau tak dah lama si myungsoo yang kurus melidi tu mati kejung sebab tengok senyuman aku yang kau cakap menyeramkan tu!!

“suka hati kau lah. Aku nak masuk tidur dulu. Yeom~”

“yaaa!!”jeritannya yang agak kuat membuatkan aku berpaling kearahnya. “namu..kenapa menjerit tu?”kedengaran suara pn nam yang agak sayup sayap. “takde apa apa. Mian omma” balas woohyun. Padan muka. Tulah jerit macam orang gila lagi.
Aku menutup pintu selepas memberi ‘jelingan manja’ pada woohyun. Tiba tiba aku tersenyum sendiri. “tadi kau jugak yang poyo, kenapa kau baik dengan aku malam ni?” ngomelku sendiri.

******

“eh hujan dah berhenti..” ngomelku sendiri lalu melipat kembali payung kecil berwarna hitam kedalam beg. Nak patah balik ambil basikal tapi dah jauh. Ahh jalan jelah.

“ehh teeppii!!!!!!!”

satu jeritan lantang dibelakang. Aku tak sempat mengelak daripada ‘termandi’ air lopak. Terasa darah menelirap masuk ke kepala. “woiii, dah buta ke? Main sedap je mandi orang dengan air lopak ni…” aku menjerit lantang kearah menunggang basikal biru itu. Dia masih meneruskan kayuhan tanpa menoleh lagi terbakar hati aku ni. URGG!!!

Habis baju aku basah. Haishh untung aku ada baju backup dalam lokar kat sekolah. Sepanjang perjalanan ke sekolah lebih dari selori aku menyumpah lelaki tadi. Nasib baik dia tak langgar aku, kalau tak, dia jadi sup tulang! - -“

*****

“ehh hara, kenapa basah ni?mandi hujan?” sapa chae kyun dari belakang. Baru sahaja nak buka mulut, mataku tertangkap pada basikal yang hampir langgar dia tadi.

“chaekyun kau tahu tak siapa pun basikal biru tu?” tanyaku dengan perasaan membuak buak ingin mengetahuinya.

“basikal tu? Basikal woohyun budak baru kelas kita.  wae?” balasnya sambil merenungku dengan muka ingin tahu.
Ohh basikal pokok rupanya. Tahulah apa aku nak buat nanti. Jangan nanti kau menangis dekat omma kau yang basikal kau tinggal sebelah tayar. Hahahahaha XD
“woi! Dah lah tersengeh macam spesis beruk. Kajjak!!”  kata chaekyung sambil menepuk dibahuku.  Terkejut aku. Aku ada tersengeh macam beruk ke? Depan pagar sekolah ni? Malunya ; A ;

********

Tanganku direntap kasar, hampir sahaja membuatku hilang imbangan. aku ditarik lagi sehingga aku manghadap kearah pemilik tangan yang merentapku. DIA! Hampir sahaja membuatku jatuh.
Arhh aku rindu dia. Aku rindu semua benda yang berkait dengannya. Dia merenungku tajam bagai ingin menusukku hingga ke jantung. “hara..please listen this!” dadanya berombak hebat. Mungkin penat kerana mengejarku.
“umm..you have 5 minutes. Enough??”  aku berkata dalam keadaan separa menunduk. Aku tak sanggup nak bertentang mata dengan dia. “saya sayang awak!!” degupan jantung menjadi laju. Terasa tekak mula berpasir. “lawak bodoh apa yang kau tengah buat ni? It’s not funny. Stop it or it become worst!” aku cuba menarik kembali tanganku tapi apalah sangat tenaga aku dibandingkan dengan kudrat lelaki.
“tak..aku tak buat lawak pun hara. Aku betul betul sayang kat kau” aku merenung tajam kearah matanya. SAYANG? Huh, boleh pakai ke ayat dia? Konspirasi apa lagi dia nak buat? Tak cukup lagi dengan apa yang dia buat kat aku dulu?
“let the past become our history. Let’s make a new one…together Go Ha Ra”
“lupakan apa yang apa yang pernah buat kat aku? Huh.. sampai MATI pun takkan aku lupakan BODOH!! Lepaskan tangan aku lah!” pegangangnya menjadi lebih kemas. Arhh tangan aku macam nak putus je. Renungan mata dia..aku takut..please someone..save me…
“ehemm..kau nak buat tangan dia tercabut ke apa?” aku menoleh kearah suara yang menyapa.
“kau jangan masuk campur! Ini urusan kami. Suka hatilah aku nak buat tangan dia tercabut ke..putus ke. Jaga masalah kau sendiri.”

Aku diselebungi ketakutan. Mahluk tuhan yang merentap tanganku ini bukan kim myung soo yang aku kenal. Dia orang lain. Kim myung soo yang aku kenal tak pernah menyakiti aku walaupun dia rapat dengan aku atas dasar kepaksaan. Air mata sudah bercucuran keluar tanpa henti. “Aku takut..namu..tolong aku” rintihku dalam hati.

“inilah masalah aku. She…..my girlfriend. You not deserve to touch HER!!”

DUSHH!!

satu penumbuk tepat mengenai mukanya. Secara automatik jarinya yang melingkari kemas di tangganku terlepas. Serta merta aku kehilangan imbangan. “arhhh…” inikah pengakhirnya. Aku rela pergi sekarang. Bawa aku jauh…

*******

Satu tumbukan tepat mengena pada muka myungsoo tapi lain yang jadi. Hara terlepas dari pegangannya dan menyebabkan dia tergolek jatuh kebawah.

“hara!!!”

aku menjerit sekuat hati. Myungsoo yang ketakutan itu pergi meninggalkan aku dengan hara. Arhh pergilah lari….jangan pernah muncul lagi depan aku dan hara.

Aku menuruni tangga dengan laju. Rambut yang menutupi kesuluruhan wajahnya ditarik kebelakang. Wajahnya yang putih sudah tercalik dengan kesan luka.

Bibirnya yang merah mengalirkan cecair merah pekat. “Hara..bangunlah” aku menepuk nepuk wajahnya. Ya tuhan..janganlah jadi apa apa padanya.

“gu..mawu..na..mu” perlahan dia betutur sambil menampal satu senyuman kecil sebelum kembali tidak sedarkan diri. “hara..don’t worry. Aku sentiasa ada untuk lindungi kau. Sabar tau aku bawak kau pergi hospital. Jangan tidur lama sangat! Aku takde kawan nanti” aku merangkul erat tubuhnya. 

Hara..let me be your shiny armour. I never….letting you cry because of stupid brad!

*****
Cahaya yang terang menyilaukan pandanganku. Aku cuba membuka mata perlahan lahan. “kat ma..na ni” auhh sakitnya bibirku.

“kau dah bangun? Syukurlah. Aunty!! Hara dah bangun” laung chaekyun memanggil omma. Omma datang menghampiriku. Sebenarnya aku kat mana? Kenapa kepala aku berbalut?

“hana sakit lagi?” tanya omma dengan penuh prihatin. Aku hanya menganguk kecil. Sungguh otaku berasa amat sakit apabila aku cuba mengikati kembali peristiwa lepas. Yang aku ingat, baju aku basah sebab kena lopak, pastu belajar cam biasa then tu je aku ingat.

“omma, kenapa dengan hara? Kat mana ni?” aku memandang omma dengan pandangan kosong. Omma agak terkejut dengan pertanyaanku.

“hara tak ingat apa apa?” aku hanya mengangguk kecil.

“hara jatuh tangga pastu namu yang bawak hara pergi hospital. Ingat?” aku cuba memproses kembali kata omma. Namu? Sejak bila dia jadi baik dengan aku? aku tersenyum sendiri.

********

Selama seminggu aku duduk terperuk dalam hospital. Bosan gila! Untung chaekyun selalu datang lepas waktu sekolah. Takdelah aku mati kebosanan kat hospital.

Tapi satu je aku tak suka kalau chaekyun datang..dia datang dengan bala! Ada ke patut orang yang sakit macam aku ni dihulur dengan homework? Pastu suruh siap hari tu jugak TT^TT

Namu? Umm dah lama sanggat aku tak nampak dia. Hati melonjak ingin ketemu dengan sepasang mata hazel miliknya. Entahlah sejak bila, tapi aku dah mula menyenangi kehadirannya.

Dalam erti kata lain, menyukai dia dalam diam. Disebabkan dia, aku dah mampu meninggalkan kisah silamku. Kejadian yang hampir meragut nyawaku menambahkan lagi rasa benci kepada mahluk yang bernama KIM MYUNG SOO!!.

Kalau bukan sebab chaekyun cerita, mungkin aku tak ingat pasal ni. Arhh aku pun tak tahu kenapa dengan senang aku lupa pasal kejadian ni.

“termenung apa lagi tu? Dahlah masuk dulu rumah. Esokkan boleh jumpa apa” sergah omma dari belakang. Aku mengosok gosok dadaku. Kus semangat.

“omma! Terkejut hara tau. Hari hari macam ni boleh semput semput siput” ngomelku sambil mencebik. “ala ingat omma tak tahu, hara nak jumpa namu kan..kan?”melerek senyuman omma. Aduhh kantoi sudah.

“ma..mana ada! Hishh omma ni”aku mengambil tempat di sofa. Huh naik lengguh tanggan aku kalau pakai tongkat ni. Thanks to him kaki aku kena simen. Kalau aku jumpa lagi dia, nak je aku simen satu badan dia tapi berani ke aku?

“dah..dah pergi rest dulu. Esok kan nak pergi sekolah” omma datang menghampiriku. Diambil tongkatku lalu memimpinku naik ke bilik.

*******

“hara chingu kamu ada kat luar ni. Cepat sikit makan tu” jerit omma dari depan. Omma, tak nampak ke kita tengah menguyah punyalah laju ni. Yang si chaekyun datang awal sangat tu kenapa? Kata lambat lagi. Haishh
“hara!!”
“aroso..aroso!!” aku mencapai beg sekolahku bersama dengan tongkatku. Disebabkan ‘kasut simen’ ni buat aku macam pelik. Cuba bayangkan, aku yang pakai skirt pastu kat kaki ada ‘kasut simen’ ni. Hodoh weyh. Omma pun tak kasi lagi aku pergi sekolah tapi aku berkeras jugak. Biyanae omma…

“kenapa datang awal sangat? Kan aku cakap datang lamb….” Kata kataku mati apabila melihat sepasang mata hazel memandangku. Jantung mula berkerja laju. Aduhhh, jantung kenapa kau kerja lebih ni? Muka terasa mula membahang dek terkena panahan mata redupnya.

“err..umm kau..err nak pergi sekolah?” tergagap gagap pertuturannya. Aku cuba menahan tawa. Alahai kenapa dengan pokok ni? Tergagap gagap. Lawak weyh.

“err…tak lah. Aku nak pergi hospital” jawabku dengan loya buruk. Dah tak nampak aku pakai baju sekolah ni? Takkan aku nak pergi hospital pulak

“kau sakit lagi ke? Kat mana?” penuh prihatin dia bertanya kepadaku. Tetiba hadir satu perasaan bahagia dihati. This is call…love? Perhaps..

“ehh..aku gurau jelah. Aku nak pergi sekolah lah. Tak nampak aku pakai baju sekolah ni?” dia berhenti menhampiriku. Dipandang dari atas bawah. Hahaha comelnya muka kau bila malu. Macam kucing je.

“okeyhlah aku dah lambat ni. Yeom” belum sempat aku melangkah, dia berlari kembali kearahku. Aku memandangnya pelik. Kenapa dengan namu ni? Salah makan ubat ke apa? “err..namu. lepaslah, hara nak pergi sekolah ni. Kesian chaekyun tunggu hara sesorang kat bus stop tu”

“nak pergi dengan kaki bersimen ni? Andwe! Lagipun chaekyun dah pergi pun. Dia yang suruh saya datang ambik awak kat rumah” jawabnya tenang. Amboii, chingu aku sorang ni pandai kau nak kenakan aku yek? Siap kau aku toyoh toyoh kau nanti.

“dah tu nak suruh hara pergi sekolah dengan apa? Omma pun dah pergi kerja.” Dia tak menjawab tapi hanya mengoyak senyum.

********

“amboi..orang tu tersenyum je kerjanya. Sampai aku duduk sebelah tak nampak dah” tergur chaekyun. Aku memandangnya sambil menayang gigi. You know what, I fall in love again…
“so, ceritalah korang punya journey pergi sekolah tadi..”meleret senyuman gatal chaekyun. Haishh, aku cepuk jugak budak ni. Tak habis habis nak sakat aku. lagipun ini semua idea siapa? - -“
“banyak lah journey. Kitaorang pergi sekolah naik basikal je bukan naik kereta kebal” jawabku dengan loya buruk. Chaekyun memandangku dengan senyuman makna. “apa lagi yang kau tak puas hati?” aku kembali menanya. “ceri….”belum sempat chaekyun menghabiskan ayatnya, cikgu dongwoo dah memasuki ke kelas.
Chaekyun sudah mengambil tempatnya di belakang namu. Serta merta jantung berdegup hebat takala mata bertaut dengan mata miliknya. Dia menghadiahkan satu senyuman kepadaku. Segera aku memaling wajah kehadapan. Haishhh tak boleh belajar aku gini.
Hampir sahaja aku menjerit kecil. Entah dari mana pemadam melayang sehingga mendarat di ribanya. Tengah syok syok aku berangan, pemadam datang melayan. Ni aku nak backhand orang yang dah ganggu imaginasi aku. URG!! Aku menghambil pemadam tadi lalu membelik belik. Ada perkataan ‘pull’ yang ditulis diatas pemadam tu.
Aku hanya mengikut sahaja arahan dari pemadam itu. Ditarik perlahan lahan.
I…
Perkataan pertama yang pertama mula kelihatan. Aku menarik lagi
L…O..V..E
Love? Arhhh aku tarik kesuluruhan pemadam itu dari pembalutnya. Terlopong mulut apabila membaca kesuluhan ayat.
I LOVE YOU, HARA!
Perkataan itu yang tercatit di pemadam tersebut. Aku memusing kearah belakang pemadam tersebut. Lagi sekali, aku terkejut beruk apabila membaca nama empunya pemadam. NAM WOO HYUN!
“betul ke?!” aku bangun lalu menghadapnya. Semua mata mula terarah kepadaku. Namu menayang muka blur. Mungkin terkejut dengan riaksi aku. Jap!! Aku baru menjerit dalam kelas ke? Lambat lambat aku memaling kearah hadapan kelas. Aku hanya mampu tersengih kepada cikgu dongwoo. Dia hanya mengeling sambil memberi isyarat duduk.
Membahang mukaku apabila ditenung oleh semua. aku merenung wajah namu disebelah. Dia mengangkat sekeping kertas yang bertulis, ‘will you be my princess?’. Saat itu, lidah bagai dibelit. Hanya mampu mengalir air mata bahagia. Yes I do…my shining amour!

***********

“yaaaa! Dah pukul berapa ni? Lutut ni, macam nak tercabut. Kalau awak tak datang takpelah saya masuk sendiri!” aku menekan punat merah dengan perasaan marah. Bukan kali pertama dia buat hal macam ni. Yang buat aku lagi panas, dia boleh lupa hari ni hari apa. Hari ni birthday aku!
“unnie..” tanganku ditarik oleh seorang budaak kecil. Aku memandangnya dengan senyuman. Dia sesat kut. “unnie ada orang kasi ni..” dia menghulurkan belon merah yang bertali kepadaku. Belum sempat aku bertanya kepadanya dia berlari meninggalkan aku disini.
Selang beberapa minit, aku disapa lagi dengan seorang budak kecil yang lebih kurang sebaya adikku dirumah. Dia masih menghulurkan belon yang bertali tapi kali ni berwarna pink. Kenapa semua orang kat sini, nak kasi aku belon?
Aku berhenti menerima belon yang kesepuluh. Takkan aku nak ambil belon yang dipegangnya dalam lebih kurang sepuluh tu. Kalau campur aku pegang sekarang, jadi 20. Ini boleh buat aku terbang ni. “ehh, saya taknak ambil belon belon ni semua. awak ambil balik pastu kasi dekat orang yang suruh awak tu” dia masih mengeras dihadapanku. Dia ni pekak ke apa? Arhh kang aku gulai jugak orang ni. Dahlah muka dia aku tak nampak dek kerana dihalang oleh belon belon yang dipegangnya.
“awak kena ambil jugak sebab, this is your birthday. Happy birthday my little princess.” Terjenggul keluar kepalanya disebalik belon belon itu. Belon yang aku pegang dilepaskan lalu memeluk mahluk tuhan dihadapanku ini. Suka sangat buat surprise yang tak terkejut ni. URG!!!

“kenapa lepaskan belon tu? Penat saya tiup bukan guna helium.” aku memandang wajahnya. Kau kesahkan belon belon tu dari aku?URG!!!
“dahlah, tak payah nak tayang mulut itik. Kata nak celebrate sesame kat lottle world kan? Senyumlah sikit sayang..” dia menarik hidungku. Aku menepis lembut. Huh, aku memang tak boleh mengajuk lama lama dengan dia ni. Thanks for everything, pokok. Mungkin dulu, kau amatlah sombong tapi rupanya kau amat caring.
Mungkin, kau kan ego dan keras kepala tapi kau tahan nak layan kerenah aku yang gila gila ni. Fate is fate because we didn’t know what will happen…..



3 comments :

AmyZana said...

Hahahaha comel cerita nih XD Kim Myungsoo tuh pulak dah apa ce ? Lari tak muncul2 dah sampai habis cerita ~ Dah kena tangkap polis ke XD

Liyana Izzati said...

Wow ! Unniee ! . Daebakkk .

Unknown said...

@amy zana ntah. dh kat kutub selatan :P