home story fanpage follow

Saturday 27 April 2013

you are my happiness







sorry kalau tak sedap ke ape. sorry again klu salah eja and tatabahasa and english broken. heee


“anyeong sakura!!” terpelanting lollipop dari mulutku. Mahu saja aku menangis. Bukan sebab lollipop jatuh tapi sebab pemilik suara itu. “err weyhh biyanae” di mencangkung dihadapanku. Dia cuba menarik rambutku yang menutupi wajahku tapi aku menepis lembut tangan dia. “it’s okey. Umm wae? Kenapa nak jumpa?” sedaya upaya mengawal nada suara dari dikesan oleh dia yang aku ni tengah menangis. “are you crying, sakura?”

Serta merta aku mengangkat wajahku untuk melihat wajah shin. Wajah mulus itu bukan milikku lagi. Sampai bila aku kena bertahan. “aku terkejut tadi. Lollipop aku dah jatu kat pasir sampai pasir tu masuk kat mata.” Aku cuba tersenyum manis walaupun bukan lahir dari hatiku. “aku dah confess kat dia!!” umm aku dah tahu shin. Sebab tu aku duduk sini. “chukae. Umm class aku nak start dah. Waktu mrs lee. Nanti sambung balik story. Yeom” aku bangun dan terus melangkah pergi tanpa berpaling wajahnya. Ya tuhan aku tak sanggup.

*****

Hari ni aku balik sorang2. Selalu aku balik dengan shin tapi dia pergi date. Camni lah life aku bila dia dah ada girlfriend aku pulak yang ditinggalkan. Mahu saja lollipop jatuh lagi. Deringan lagu mrs right mula kedengaran. Aku menyelut dalam poketku mengambil telefon bimbitku lantas menjawab panggilan.

“yobosaeyo. Sakura!!”
“yobosaeyo, hemo hemo. Wae? How ur date with suzy?”
“nothing. Great.”
“dahtu? Pergilah layan si suzy tu. Kang dia jelez aku pulak yang susah.”
“Kenapa pulak?”
“kau akan kasi aku sakit kepala”
“hah!!”

Mau pekak telingga aku. Kalau ye pun nak jerit janganlah kat phone.

“boleh tak jangan jerit”
“k sorry. Kanapa pulak aku kasi kau sakit kepala?”
“sebab kau akan suruh aku tolong kau berbaik semula dengan suzy”
“ohh, yek? Hehehehe”
“macam budak2”
“memanglah. Habis siapa lagi nak jadi hemo hemo untuk cik sakura ni”

Aku merasakan ada derusan nafas kat tengkuk. Aku memalig wajah dan melihat muka shin yang hanya seinci dari mukaku. Tiba tiba aku hilang imbangan dan hampir jatuh tapi diselamatkan shin. Aduhh kenapa aku ni boleh clumsy ni. Aku terus bangun membetulkan skirt dan baju sekolahku. Aku memandang wajah shin dengan masam mencuka.

“macam mana kau ada kat sini?”
“nak balik lah”

Errrhh. Sakit hati cakap dengan ‘hemo hemo’. Nak je aku angkat kau campak je kat laut.

“time aku tanya kau nak balik sama ke tak, kau cakap kau pergi date dengan suzy”
“memanglah tapi cancel sebab dia ade shooting”
“then kenapa kau on the call dengan aku?”
“ala kau jalan bapak laju. Aku dah panggil kau dari tadi kau buat bodoh je. Pastu aku call lah kau. Aku risau jugak kau jalan sesorang”

Aku tersentuh dengan keprihatinan dia tapi segera aku membuang jauh. Perasaan ini bukan milik aku lagi.

“dah lah. Kau tak perlu risau aku lagi tapi kau patut risau dengan suzy. She is yours”
“but you still mine”
“sejak bila pulak? Dah lah aku nak balik”
Langkah aku terberhenti. Dia memengang tanganku. Hatiku menjadi sayu. Bila2 sahaja empangan ni mahu pecah.
“please let me go” perlahan aku tutur. Air mataku mengalir perlahan. Dia mahu mengelap tapi aku menepis dengan kasar. Ini perluang aku untuk aku lari. Aku terus berlari tanpa menoleh kebelakang. Dalam otak hanya fikir bertapa aku sayang sangat kat hemo hemo tapi hati dia sudah pun menjadi milik orang.

******

“weyh homework mrs lee dah siap?”
“weyh!!!”

Aku tersedar dari lamunan. Aku mengerling kearah wajah shin hye yang dah masam mencuka. 

“apa yang kau cakap tadi?”
“aku tanya kau, homework mrs lee kasi semalm dah siap”
“dah”

Langkahku mati setelah aku melihat sesuatu yang amat besar berada diatas meja. 

“woohh, bapak besar lollipop. Ni nak kasi siapa makan? Dinasor ke orang?”langkah shin hye juga mati dihadapan meja aku. Aku membelik lolipop tersebut. Mataku tertangkap satu nota kecil.


‘Sorry about yesterday. Saya tak sengaja. Dah jangan menangis. Tak comel dah ~hemo hemo’


Hatiku menjadi sebak. Kenapa kau masih lagi nak fikir pasal aku sedangkan kau dah ada orang lain. shin hye memandang wajahku. “weyh kenapa?” aku mengeling.

“ni angin sejuk yang buat mata aku pedih lah”
“ye lah tu”

******

Aku mememicit untuk melihat mesej yang baru sahaja masuk.


‘suka lollipop tu?’   ~hemo hemo


Aku tersenyum kecil. Aku menekan button reply.


‘suka. Gumawu shin-gu’

‘sorry about yesterday’

‘aku dah lupakan pun. Dah lah taknak cakap pasal ni’

‘nak cakap pasal apa?’

‘hah!! Sakura dah tahu pasal streaming class?’

‘dah. Kenapa?’

‘guess what shin dapat satu kelas dengan sakura ^^’

Mahu sahaja aku menjerit sambil melompat lompat gaya spongebob tapi ditahan. Kang mak aku buat spot check kat bilik pastu nampak aku melompat lopat macam tak betul terus dia pengsan. Mintak dijauhkan. 


‘jinja? Chukae shin-gu’

‘chukae je? Hadiah mana?’

‘ala pergilah mintak kat suzy. Jangan minta kat aku’

‘nak jugak’


Bila aku dah terlebih mesra alam dengan hemo ni terus pakai ayat aku kau. Hahaha baru ada chemistry.


*******


“eh suzy. Wae?” aku memandang wajahnya. Dia memandangku dengan sinis. Apa salah aku sampai macam tu sekali dia pandang aku? 

“stop pretending!!”
“sejak bila pulak aku berlakon”
“dah tak payah nak loya buruk. Aku tahu kau nak balas dendam kat aku sebab aku dah rampas shin-gu”

Aku mengerutkan dahi. Sejak bila pulak aku nak rampas hak orang?

“balas dendam? Masa bila pulak?”
“stop it!”

Bahu aku ditolak kasar hampir sahaja aku tersungkur di tangga tapi itu hanya permulaan. Dia mengambil kayu lalu cuba menghayunkan kepadaku. Aku sempat mengelak lalu menarik lengannya. Tetiba aku rase tidak sedap hati kerana tetiba suzy menangis. Aikk? Aku yang hampir kena pukul dengan aku dia pulak yang menangis?

“aku ingatkan kau baik, rupanya tak! Sampai hati kau buat aku macam ni. Kau kan kawan aku!!” tersembur kemarahan shin-gu. Aku memandang dia dengan pelik. “jap shin-gu, awak dah salah faham” aku memegang tangan dia tapi ditepis kasar oleh dia. Panggg!! Tangan mulus dia singah diwajahku. Cecair merah mula mengalir di tepi. 

“kenapa kau taknak dengar apa yang aku nak cakap!”
“tak penting pun. Mulai hari ni aku bukan lagi hemo hemo kau!”

Terasa bagai batu menghempap badan. Air mata tidak dapat aku tahan. Cecair merah juga tidak berhenti mengalir. Aku mergerling kearah suzy. Dia merengek mengada kat shin. Nak muntah hijau aku tengok drama mengada dia. Aku terus mengankat kaki meninggal mereka.

******

“janganlah pergi”
“ala bukan tak boleh jumpa lagi kan? Aku pergi 3 tahun je”

Aku mengesat air mata shin hye. Dia masih tersendu sendu. 

“kau kasi tahu kat hemo yang kau nak pergi paris?”

Hati aku menjadi sayu bila mendengar nama dia. Bukan aku taknak kasi tahu, tapi dia yang mengelak dari jumpa aku. Aku memegang pipiku. Yup, aku masih rasa sakit. Bukan sebab tamparan dia tapi sebab dia. Dia lebih percaya cakap perempuan tu dari kawan baik dia sendiri.
Hari2 aku kena sabar kena herdik oleh dia dan hari2 lah mataku ni rajin mengeluarkan air mata. Tapi ini semua akan berakhir. Aku menerima surat dari untie maria. Dia ajak aku untuk tinggal dengan dia. Tanpa berfikir panjang aku terima. Lagipun aku tak mahu menyusahkan shin hye. Sudah cukup aku membebankan keluarga shin hye.

Aku tinggal dengan shin hye sejak 3 tahun lepas selepas keluargaku mengalami kemalangan jalan raya. Hanya aku seorang yang selamat kerana aku tak ikut diorang pergi sebab jagakan shin.
“weyh kau hidup ke?” badanku digoyangkan. Lamunan aku mati dek kerana digoyang oleh shin hye. Mau tercabut lengan aku kalau hari2 si shin hye buat. 

“kenapa?”
“flight kau”

aku malu sendiri. Macam mane aku tak boleh perasan. Aku mengheret troli yang penuh dengan bagasi aku untuk diperiksa. Aku memaling kebelakang melihat wajah shin hye buat kali terakhir. Biyanae shin hye. Aku terpaksa tipu kau. Aku tak akan kembali ke sini lagi. 


*******


Aku memandang diluar tingkap. Aku menjadi sebak. Aku tak sanggup pergi meninggalkan semua kenangan aku disini. Air mata mula mengalir. Aku membiarkankan diri tengelam dalam kesedihan ini.

“anyeong ajuma. Kenapa ajuma nanges? Ingatkan orang kat ‘bawah’ ke?”

Aku tersentak. Aku memandang wajah pemuda disebelahku. Mahu saja aku menjerit Shin!!!

“ohh by the ways my name shin wo ho. Nak sweet siket panggil je hemo hemo. My chingu yang kasi sebab dia kata muka saya ni macam hemo hemo” aku masih dengan muka kayu. Dalam hati aku dah munyumpah kau selori. Kenapa kau cari aku? Pergilah dengan awek kau tu?

“ajuma nak pergi paris kan? Sama macam saya”ye lah. Habis tu buat apa aku naik fight pergi Europe. Kang aku sumbat jugak dengan kasut. ngomelku didalam hati.

“saya nak pergi paris sebab nak cari someone yang dah curi benda yang paling berharga bagi saya” 

aku memandang wajahnya secara automatik. Terus aku menarik kembali muka kehadapan. Kenapa aku nak pandang dia ni. Pabo sakura.

“ajuma suka sakura? Saya suka sesangat dengan sakura. Saya sayang sakura” aku tersentak. “jangan pernah tinggalkan saya. Awak buat saya gila”

“kenapa awak tak dengar dulu penjelasan saya!” akumenjadi sebak

“sebab aku ni terlalu bodoh. Kalau bukan sebab shin hye beritahu mungkin aku tak duduk sebelah awak sekarang. shin hye yang tunjuk semua bukti yang dia dulu start serang awak. I’m really sorry sakura” dia menarik aku kedalam dakapannya. Aku menangis di dalam dakapannya. 

Aku menolak dia perlahan. Dia memandanngku dengan pelik. “tadi awak cakap, apa datang sini sebab nak cari pencuri kan?”

Shin memandang dengan senyuman nakal “yup. Pencuri tu sakura lah. Sebab dia dah curi hati saya”
Serta merta mukaku diserbu haemoglobin. Rasa mahu terjun dari kapal terbang je. “I will never leave you behind because you are my happiness” dia membisik di telinggaku. Hemo hemo thanks for your heart. I will keep it for the rest of my life.


sorry klu typing error dgn lagu yg tak berapa kena nie ;~~;

3 comments :

faten.banana said...

Ini serius dari hati wehhhhhh best gila weh best ! OMG OMG *O* daebak daebak *tepuk tangan*

Unknown said...

tenkiu faten /campakseloricinta/ hahaha

Miss Oat 익명 said...

hemo hemo? ape tu? btw, daebak ! @zaatyra