home story fanpage follow

Tuesday 27 May 2014

broken - 3rd writting challenging



assalamualaikum readers. sorry yg ni xde poster. maybe klu korg bce xnmpak mcm ff lebih mcm luahan hati. whatever it is, do read and comment. xoxo



Get back?

Entahlah. Bagi aku perkataan tu macam menjerat diri sendiri. Kenapa perlu ada ‘get back again’. Serius aku tak faham.

Aku bukan hiprokrik dan ingin menjelaskan; yes—I’m one of the stupido that getting back with that person who dump me. See, how so stupid I making decision.

For me, kalau aku ada time portal, aku nak pusing balik waktu aku ‘kena lamar balik’. Get back dalam erti kata lain; give another change to repair that relationship. Definisi dalam kamus aku pulak, getting back means I lost my BBF. Haha—dapat teka siapa dia? He’s my BBF roll in my boyfriend.

When you throw F from BFF that bring a lot of different. Waktu kawan baik semuanya dikongsi bersama; ketawa, duka, gembira, pahit dan masin ditelan bersama. Situasi diputar melebihi 360 darjah apabila melangkah ke alam ‘in relationship with’.

He’s so different from a year before. Aku pun tak faham kenapa; but my heart said that—I don’t comfortable with him now. Bersalah? Seribu kali bersalah dan selamanya. Aku tak patut mulakan sesuatu yang akan membuat aku lemas dalam tempat mungkin mengubah aku.

Dan aku terus melangkah ke tangga yang tak semua orang impikan; broken. Yes, tak sampai sebulan. Aku dicampak, dibuang begitu saja dengan satu alasan; “I want to focus more in my study”. And just that, sending a text massage not calling me to talk. Kalau dilihat balik, nampak disitu aku ni egomaniac. Dia nak belajar tapi aku yang buat dia tak focus dalam kelas.


Dan aku terus berkata dalam hati.

Itu yang dia nak, aku berikan.

Dan

Jangan lupa

Aku akan buktikan pada dia. Aku akan berada di puncak


Like my word, aku berada dipuncak jugak akhirnya dengan result for me; flying colour. Peluang di depan mata aku memohon pertukaran sekolah. Jauh dari dia dan masa lalu aku. masa tu, aku tak fikir banyak dan punca aku tercampak jauh atas sebab dia. Nampak tak effect dia sanggat besar yang mengubah hidup aku sekarang??

Dan sekali lagi aku buat kesilapan, menerima dia kembali dalam hidup aku but in other term, long distant relationship. Aku tak tahu relationship ni mampu bertahan atau tak tapi aku redah juga. Zaman jahiliah aku. zaman aku tak mampu fikir lagi baik dan buruk sesuatu keputusan yang aku buat.

Segalanya berubah kembali. Aku seakan akan tak kenal dia. Sangat berbeza dengan diri dia dan aku tak mampu menerangkan.


Aku bersalah sangat. Macam aku tengah bermain hati dia.

Aku abaikan dia. Dia call and I hang up.

He texting me and I ignore it.

And.. I Deserve to label myself a  ‘playgirl’


Bukan aku tak nak leraikan game yang aku ciptakan sendiri. Game yang menyesak nafas aku sendiri. Tapi setiap kali aku cuba berbaik dengan dia; trying to be nice to him but still—I have sort of uncomfortable feeling yang susah aku nak cakap.


That why getting back is full of fake.

Make me so sick

That’s heartbroken.


Till now, ‘he’ and I like this. Like a story not have ending.


-end-

4 comments :

Syafiqah Azli said...

ohmygod. dapat rasa yang tulis memang dari hati . and kinda boleh relate .
goodjob.
keep writing:)

πΏπ’Ύπ“Žπ’Άπ“ƒπ’Ά 𝐼𝓏𝓏𝒢𝓉𝒾 said...

Ada sambungan tak ?

Unknown said...

@liyana izzati takde sayang T^T // omoooo tankiu dear @shekaa azli

Unknown said...

ouch the feelss *thumbsupp